پروپوزال طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

مطالب دیگر:
📝بررسی کاربرد قير در ساخت جاده و ساختمان شيميايي آن📝جزوه پاورپوینت درس رياضيات پايه و مقدمات آمار📝پروژه درس انسان ، طبیعت و معماری، بررسی رابطه شهر و روستا و کالبد و بافت روستا ها📝پيشگيري از بروز مسموميتهای دارويي و پيشگيري از مسموميتها در اطفال📝پروژه درس معماری اسلامی، بررسی معماری سبک خراسانی📝دانلود کاتالوگ آماده در مورد گنبد سلطانيه📝تحقیق پیرامون غده تیرویید📝تاثیر پذیرفته شدن شرکت ها در بورس اوراق بهادار بر ویژگی های کیفی اطلاعات در صورت های مالی📝بررسی و طراحی و شبیه سازی تاسیسات الکتریکی در یک واحد صنعتی با استفاده از نرم افزار etap📝بررسی جامع انواع ماشین آلات راه سازی، تراکتور، جرثقیلها و ماشین آلات خاک برداری📝بررسی رفتار سازه ها تحت بار زلزله و انواع سيستم هاي مهاربندي عمودي و قاب هاي خمشي صلب (MRF)📝بررسی تكنولوژي سازه هاي پيش ساخته سبك در صنعت ساختمان، بسیار جامع و کامل📝بررسی اجزا و بخش های مختلف و انواع سرویس ها در شبکه های کامپیوتری، بسیار جامع و کامل📝پاورپوینت و جزوه درس مهندسي عوامل انساني📝بررسی روند توسعه روستایی در دهستان مود با تاکید بر بخش کشاورزی، شهرستان سربيشه📝دانلود پاورپوینت: بررسی جایگاه نور در معماری اسلامی و انواع عناصر نورگیری در معماری ایرانی📝دانلود پاورپوینت: بررسی ساختار آفتابگردان و تـوليد بـذر هيبريـد در آفتـابگردان📝دانلود پاورپوینت: پروژه درس اصول ترويج، بررسی جامع شرایط کشت و زراعت سيب زميني📝دانلود پاورپوینت: بررسی انواع سبک های معماری و شهرسازی در شرق و غرب، بسیار جامع📝دانلود پاورپوینت: بررسی اصول معماری ایرانی، بررسی معماري پارسي
در این پست قصد معرفی فایل پروپوزال طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان را داریم با ما همراه باشید.
طراحی پلان آزاد,رضایتمندی محیطی,طراحی پلان آزاد در محیط های اداری,استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری,تاثیر طراحی پلان آزاد بر رضایت شغلی کارکنان,پروپوزال طراحی پلان آزاد,دانلود پروپوزال معماری
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود

,دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد معماری

,طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

, بیان مساله
,در طراحی ساختمان‌های اداری از دو سیستم باز و بسته استفاده می‌شود. سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می‌شود که توسط جداکننده‌های سبک از هم تفکیک شده اند. سیستم بسته اداری به فضاهایی اطلاق می‌شود که توسط دیوارهای جداکننده و به صورت اتا قهای مستقل می‌باشند. به طور کلی ساختمان‌های اداری دارای فضاهای اصلی، فضاهای پشتیبانی، خدمات و مسیرهای گردش می‌باشند که طراحی داخلی عامل كلیدی رضایت شغلی در آنهاست. طراحی فضای كاری ممكن است موفقیت سازمانی را با ایجاد فضایی كه كیفیت كار، روش و كمیت را ساپرت می‌كند ، افزایش دهد و تغییر و تحولات و میزان غیبت را بهبود ‌بخشد. بطور فزاینده‌ای، معماران، طراحان داخلی و مدیران رفاهی، نقش راهبردی جدیدی به عنوان مشاوران آشنا با رفتار انسانی و سازمانی بر عهده دارند (همیلتن ، 1977). شمار زیادی از شركت‌ها از طراحی داخلی فضای كار به عنوان وسیله‌ای در جهت جذب و حفظ كارشان استفاده می‌كنند، آخرین تحقیقات انجمن آمریكایی طراحان داخلی نشان می‌دهد كه طراحی داخلی فضای كار ابزاری است كه می‌تواند به موفقیت شركت‌های بزرگ در حل چالش‌ها كمك كند. كاركنان و جویندگان كار می‌گویند محیط فیزیكی یكی از سه عامل برتر تأثیرگذار در تصمیم آنها در پذیرش یا ترك شغل است.
,كارمندان مدت زیادی را در یك ساختمان می‌گذرانند بنابراین محیط فیزیكی بر فعالیت آنها و بطور مستقیم بر كارایی و تولیدشان اثر گذار است. اغلب فرض بر این است كاركنانی كه بیشتر از محیط فیزیكی كارشان راضی هستند نتیجه كار و تولیدشان بهتر است. شرایط دما، كیفیت هوا، نور و شرایط صدا در محیط اداری بر میزان تولید و بهره‌وری تأثیر دارد. در واقع مطالعات زیادی بطور مؤثر ثابت می‌كند كه كاراكترهای محیط فیزیكی اداره می‌تواند اثر قابل توجهی بر رفتار، ادراك و بهره‌وری كاركنان داشته باشد (کمرولزمان  و همکاران، 2011). بیشتر تحقیقات پیشین اغلب بر روی یك فاكتور تأثیرگذار بر بهره وری كاركنان در محل كار متمركز بود. و تقریبا هیچ مطالعه‌ای انجام نشده كه رابطه بین تمام فاكتورهای فیزیكی محیط كار و بهره‌وری كاركنان را نشان دهد. بنابراین این مقاله سوابق چندین فاكتور محیطی كه بطور مستقیم یا غیرمستقیم بر بهره‌وری كاری كاركنان تأثیر می‌گذارد را بررسی می کند. 
,در اکثریت ساختمانهای اداری در ایران متأسفانه صرف تأمین فضای فیزیکی اهمیت داشته و تأمین نیاز روحی کارمندان دچار غفلت می‌شود آنچه افراد در انجام وظایفشان بدان نیاز پیدا می‌کنند روحیه سرزندگی و شادابی و انرژی برای انجام آن است. حال آنکه فضای محیط کار در ایجاد این روحیات بسیار دخیل است که متأسفانه همین جنبه روانی محیط کار بسیار مورد بی توجهی قرار گرفته در بلند مدت سبب خستگی و بی قراری افراد می‌گردد و بصورت خودآگاه یا ناخودآگاه زمینه نارضایتی کارمندان را فراهم می‌سازد .مشخص شده است كه محیط داخلی در یك اداره تأثیر زیادی بر نگرش، رفتار، رضایت و بهره‌وری كاری كاركنان دارد. بر اساس اظهارات (آندریان لیمن  ،1995)، افرادی كه از دما، كیفیت، آب، نور و شرایط سر و صدا در دفتر كارشان راضی نیستند، بیشتر از تأثیر آنها بر تمركزشان در كار شكایت دارند. تحقیقات دیگر همچنین نشان می‌دهند كه "تولید " ارتباط نزدیكی با شرایط محیط داخلی دارد. به هر حال چگونگی تأثیر كیفیت محیط داخلی بر تولیدات، یك چالش بزرگ است. 
,بنابراین می‌توان نتیجه گرفت كه نه فقط دما، كیفیت نور و صدا باید مورد توجه قرار گیرد ، بلكه همچنین باید كیفیت هوای داخلی، راحتی حرارتی، طرح فضاهای كاری خصوصی، طرح رنگ فضای كار، گیاهان داخلی، لایه‌های گرد و غبار و آلاینده‌های بیولوژیكی، تجمع دی‌اكسیدكربن داخلی و بسیاری عوامل دیگر باید توسط مدیران ارشد سازمان‌ها مورد توجه قرار گیرند. نهایتاً یك محیط اداری راحت مهم است که بتواند كارمندان را قادر به تمركز و انجام هرچه بهتر وظایفشان كند. این می‌تواند كیفیت زندگی در كار را جهت بهره‌وری هرچه بهتر كاركنان ادارات فراهم كند (کمرولزمان و همکاران، 2011).
,همانطور که گفته شد تحقیقات همواره نشان داده اند كه ویژگی‌های محیط اداری می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر رفتار، نگرش و بهره‌وری كاركنان داشته باشد (آلتمن و لت ، 1969). (دول و اسكرودر ، 2001) اظهار داشتند كه در محل كار رضایت كاربر به عنوان مهمترین فاكتور در موفقیت سازمان به رسمیت شناخته شده است و به عنوان یك شاخص كلیدی در بهره‌وری در نظر گرفته شده است و بر اساس این منطق است كه سطوح بالای رضایت‌مندی سبب بهبود روحیه و كاهش سردرگمی می شود. همچنین این تحقیق نشان داد كه رضایت از محیط كار بطور مستقیم به رضایت شغلی كاركنان و بطور غیرمستقیم به تعهد سازمانی و میزان حجم معاملات مربوط می‌شود.بطور كلی مطالعات انجام شده بر معیارهایی مانند صدا، نور، دما، وجود پنجره و... نشان می‌دهد كه چنین فاكتورهای از محیط فیزیكی برنگرش كاركنان، رفتار آنها، رضایت و بهره‌وریشان تأثیر می‌گذارد (کروچ و نیمران ، 1989). 
,کلمات کلیدی:

,طراحی پلان آزاد

,محیط های اداری

,رضایتمندی محیطی

,رضایت شغلی کارکنان

,فهرست مطالب
,مقدمه و کلیات 1
,1-1 مقدمه 2
,1-2 بیان مساله 4
,1-3 ضرورت انجام تحقیق 7
,1-4 فرضیه های پژوهش 8
,1-5 اهداف پژوهش 8
,1-6 روش انجام تحقیق 8
,1-7 تعریف اصطلاحات و وا